ایران گنجایش پذیرش 10 میلیون گردشگر خارجی را دارد
نوشته شده توسط : sasurse

'محمد جهانیان' عصر روز سه شنبه در حاشیه 'نشست معاونین گردشگری ادارات كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استانهای شمال شرق كشور' در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: جذب هفت و نیم میلیون گردشگر خارجی یكی از خواسته های نظام و از برنامه های توسعه گردشگری كشور در سال جاری است.

وی گفت: دست یافتن به این تعداد گردشكر باعث اشتغالزایی چهار میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در كشور خواهد شد و از سوی دیگر 13 میلیارد و 600 میلیون دلار درآمد ارزی را به دنبال دارد كه معادل 13 درصد صادرات غیرنفتی است.

وی ادامه داد: هم اكنون 55 درصد ظرفیت گردشگری ایران به لحاظ مراكز اقامتی و پذیرایی در كشور خالی است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت: در سال 90 حدود سه میلیون و 300 هزار گردشگر خارجی به ایران سفر كردند.

وی افزود: هم اكنون ایران یكی از پنج كشور برتر در زمینه آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری در جهان به شمار می رود و این در حالی است كه كشورمان در زمینه ایجاد درآمد و اشتغال در صنعت گردشگری در رده های صدم به پایین قرار دارد.

او در ادامه از راه اندازی 'شبكه تلویزیونی گردشگری' همزمان با عید سعید فطر خبر داد و گفت: این شبكه با برنامه های مختلف خود در صدد معرفی ایران به عنوان یكی از مناطق گردشگری مهم جهان است.

جهانیان با اشاره به اقداماتی كه در راستای افزایش جذب گردشكر در كشور انجام شده افزود: تشكیل 13 كارگروه تخصصی كه ورود گردشگر را تسهیل می كند از جمله كارگروههای حمل ونقل، تسهیل در صدور روادید، ایرانیان خارج از كشور، بازارهای هدف، تورهای آشناسازی و كارگروه توسعه و تجارت از جمله فعالیتهای انجام شده در این راستا است.

وی عدم اطلاع رسانی و شناخت از توانمندیهای گردشگری را یكی از موانع رونق صنعت گردشگری در ایران عنوان و بیان كرد: برپایی 40 تور آشناسازی و معرفی ایران به كشورهای هدف از جمله اقدامات در حال انجام در این زمینه است.

او گفت: تاكنون 13 تور آشناسازی با حضور كشورهای مختلف از جمله عراق، لبنان، اتریش، مالزی، كره جنوبی و اندونزی برگزار شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حضور در نمایشگاههای بین المللی خارجی را از دیگر برنامه ها در راستای رونق گردشگری ایران عنوان و بیان كرد: برنامه ریزی برای حضور در 24 نمایشگاه بین المللی با مشاركت استانهای مختلف كشور یكی از اهداف تا پایان سال 92 است.

وی رواج تورهای گردشگری در كشور را مورد تاكید قرار داد و افزود: بررسیها نشان می دهد در نوروز 91 تنها 6/6 درصد از سفرهای داخلی در كشور از طریق تورهای مسافرتی انجام شده است و این میزان در تورهای خارجی كمتر از 11 درصد بوده است.

او در ادامه گفت: تحریمها، در جذب گردشگر خارجی هیچ تاثیری ندارد بلكه توسعه گردشگری یكی از راههای غلبه بر تحریم است.

جهانیان بیان كرد: هر گردشگری كه وارد كشور می شود می تواند به عنوان یك مبلغ و سفیر برای معرفی جمهوری اسلامی ایران مطرح باشد لذا افرادی كه در بحث گردشگری سنگ اندازی می كنند در حقیقت راه درستی را انتخاب نكرده اند.

7487/659





:: برچسب‌ها: پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: